woensdag 12 oktober 2016

DIY: vlaggetjesslinger


Op mijn vaste doe-het-zelfdag was ik een beetje lui... Dus trok ik een oude DIY-gastblog uit de kast. Eentje die ik met liefde maakte voor Not So Stuffy. En omdat het hier in huis eigenlijk altijd feest is, werden het slingers. Nu kun je heel 'ingewikkeld' doen op de naaimachine maar ik kies heel vaak voor de easypeasy way. Zo maakte ik onder andere een vlaggenslinger van een oude spijkerbroek met versleten knieën. Eigenlijk is iedere stof geschikt voor deze slinger. Als je er maar met een naald en draad doorheen kunt komen...

Wat je nodig hebt
- lappen stof 
- patroonpapier
- naald (met een wat groter oog)
- sterk garen/draad of bindtouw
- stofschaar

Hoe je het maakt
  1. Maak op patroonpapier een patroon van een vlag. Zo worden al je vlaggen straks even groot. Ik deed het zonder patroon en kreeg daardoor allemaal verschillende vlaggetjes. Whatever you like.

  2. Pak een stuk bindtouw of garen en bepaal hoe lang de vlaggenslinger wordt. Houd hierbij rekening met de ruimte (een paar centimeter) tussen de vlaggetjes.

  3. Knip het touw of garen op de gewenste lengte.

  4. Leg het vlaggenpatroon op de (lap) stof en knip uit. Maak zoveel vlaggetjes als nodig is. Je bepaalt zelf hoeveel ruimte er tussen de vlaggen komt.

  5. Pak het touw of garen en doe deze door de naald. Rijg alle vlaggetjes hieraan vast. En klaar is je slinger!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten