woensdag 9 november 2016

Such is life: DIY lover


Oké. Officieel is het dus DIY-dag en ik loop weer eens dramatisch achter de feiten aan. Iets met deadlines en brood op de plank enzo. Bad excuses. Sorry. Story of my life. Dus. Wat te doen? Daar denk ik nog even over na. Voor nu laat ik je achter met wat gedachten...

Waarom is DIY'en op dit moment zo populair? Althans, in bepaalde kringen, als ik Instagram mag geloven. En dat doe ik. Uiteraard. Zo ben ik ook een enorme Pinterest-aanhanger. Walhalla voor DIY-lovers zoals ik. Terug naar het waarom... Ik denk dat we in deze globaliserende wereld die overheerst wordt door social media (bla bla bla) gewoon weer wat behoefte hebben aan het kleine. Back to basic(s). Zelf iets maken. Met je eigen handen. Noem het handmade. Homemade. Whatever makes you happy.

Oh en mocht je niet weten wat DIY betekent. Het is de Engelse afkorting van Do It Yourself. Oftewel: doe-het-zelf. De definitie van doe-het-zelven is volgens Wikipedia: een creatieve of constructieve activiteit die jij zelf (zonder hulp van bijvoorbeeld een vakman) uitvoert. Nou goed. Dat was het voor vandaag. Ik ga naar naailes. Waar ik altijd een beroep kan doen op mijn naaijuf Josje. Een echte vakvrouw. Doei!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten